HTML

Shark-Vision

Friss topikok

  • Uff én szóltam: Mélyen egyetértek. Írhatnál gyakrabban ide a blogra is, szükség van rá, hogy ilyen józan gondola... (2015.04.06. 15:52) Lúzerképlett'
  • különvélemény: @Fot L' Mondó: Már bocs, de az történt, hogy te saját magad addig húztad, ameddig bele ne fulladt... (2014.03.03. 19:47) Szevasz, Top Oil!
  • DKrunner: ez mindenben így van ! Ha nincs szerencséd, akkor bármit is csinálhatsz. A legfontosabb, hogy utól... (2014.02.14. 10:11) A tőzsde, a kaszinó és a forgóajtó

Címkék

Szevasz, Top Oil!

2014.03.03. 08:17 shark vision

 

Az ukrán, illetve a krími események már messze nem egy eddig is gyenge gazdasági lábakon álló ország, Ukrajna viszontagságairól és kiszolgáltatottságáról szólnak. Nem is Oroszország „gyors helyzetfelismeréséről” vagy egy megalomán elnök cselekvési kényszeréről csupán.

A fő áram egészen másfelé mutat. Megkockáztatom, hogy az eddig túlzottan valamilyen erőforrásra építő és a piaci verseny, a tiszta piacgazdaság hosszú távú eszméjét elvető blokkok krízisének immár sokadik tünete és következménye.

Az orosz költségvetés a Lehman-csőd előtti években 35-40 dolláros olajra volt tervezve, 2010-ig 50-60-ra, azóta pedig 100-120 dollár alatti olajárnál is már komoly gondok látszódnak. A drogos medve pupillái egyre csak tágulnak, miközben az előző negyedévekben nem csak stagnált, hanem mérhetően lejtőre került az orosz gazdaság. (Az orosz jegybank épp kamatemelésre kényszerült a rubel szakadása miatt.) Mivel a gazdaság jelentős része, a Putyin körül szerveződött oligarchák és strómanok által irányított kitermelő vállalatok teljesítményétől függ, így gyakorlatilag a teljes gazdasági és politikai rendszer ki van téve az olaj- és gáz hektikus piaci környezetének. Márpedig az olaj 2008 júliusa óta csökkenő trendben van. Eközben az orosz oligarchák igénye, a kiszolgáló nomenklatúra étvágya, a rendszer fenntartási költsége folyamatosan növekszik.  A Krím félsziget elfoglalása nem orosz offenzíva, hanem Putyin politikai (előre)menekülése.

Nem minden nyersanyagtermelőt terhel diktatúra is egyben, de a nyersanyagok 2010 utáni általános összeomlása Brazíliától Dél-Afrikáig mindenhol masszív problémát jelent, a korrupcióval egyetemben. Ezeknél a fiatal demokráciáknál a lazuló nyersanyaglábat felpörgetett hitelezéssel próbálták helyettesíteni, ami mostanra szintén kifulladt. A félpiaci Kína sokáig más típusú erőforrásra alapozott, ami sokáig korlátlanul, hihetetlenül olcsó „kitermelési” költséggel állt a rendelkezésére: a humán munkaerőre. Ám ennek a kiaknázása is végesnek bizonyult. A felszínen kialakult lukakat itt is hitelből, jórészt állami forrásból fedezett és központilag ellenőrzött, de vajmi kevés hozzáadott értékkel rendelkező projektekkel, majd tisztán csak újrafinanszírozási trükkökkel fedték el az átláthatatlan árnyék bankrendszeren keresztül.

A fentiek nem jelentik azt, hogy minden nyersanyag termelő ország csőd és háború szélére sodródik. Azt a tételt azonban mindenképp erősíti meglátásom szerint, hogy egyetlen és állandó komparatív előnyre (ez az oroszoknál az olaj, Kínánál az emberi munkaerő) nem lehet végtelenségig alapozni. Időszakról időszakra változik a környezet, és az a lehetőség halmaz, amiből egy-egy gazdasági blokk –akár államról, akár csak egyetlen vállalatról legyen szó – előnyt tud kovácsolni, profitot képes realizálni. Az alkalmazkodás képességét pedig csak egy innovációra nyitott, versenypiaci környezet teremtheti meg. Ez az egyetlen forma – minden hiányosságával együtt – ami állandó körforgást biztosítva hozzásegíti az aktuális gazdasági szereplőket a technológiák fejlesztéséhez, hatékony szerkezetváltáshoz és a megfelelő stratégia kialakításához. A hidegháború lehet, hogy még csak most kezdődik, de a dogmatikus, csupán a hatalomtechnikai eszközöket alakító és az állandó tudásbővítés, fejlődés, tanulás, szabad gondolkodás iránti igény ellentéte már rég itt van velünk. A diktatúrák és fiatal demokráciák erőpróbájának szemtanúi vagyunk. 

103 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://sharkvision.blog.hu/api/trackback/id/tr385840737

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

gono 2014.03.03. 16:00:02

@Csingiz: látszik ,hogy Putyin abszolut lépéskényszerben van, napról napra rosszabbak a feltételei bármire.

igazából nem vagyok meggyőződve róla, hogy a krími akció hosszútávon megéri neki. szerintem a rövidtávú figyelemelterelésen (a gazdasági bajokról) kívül csak negatív hozadéka van.

Sir Galahad 2014.03.03. 16:07:32

Van logika abban, amit a szerző felvázol, de ha így van, abból sok jó nem következik számunkra. Oroszország túl nagy és népes ahhoz, hogy meg lehessen vele tenni azt, ami Irakkal sikerült.

Fanyéllel Rendelkező Duguláselhárító Gumiharang 2014.03.03. 16:22:25

@gono: "látszik ,hogy Putyin abszolut lépéskényszerben van, napról napra rosszabbak a feltételei bármire."

Én nem lepődnék meg, ha Putyin a most történteket már egy éve kisakkozta volna előre.

Ukrajna gazdasági problémái nem maiak. Hogy hitelfelvételre szorul, de a piacról az nem fog menni, az is látható volt. Kivárta a pillanatot, amikor beígérheti a sokmilliárd dollárt, szerződést köt olyan feltételekkel, ami kiveri a biztosítékot.

Már csak meg kell szervezni egy tömegtüntetést, eszkalálni a helyzetet. Főljön a kormány, ez a lényeg. Amikor gazdaságilag kivérzik az ország, és gyenge egy háborúra, akkor mondvacsinált okokkal bevonulhat a Krímbe, és kész.

Közben a világban az emberek csóválhatják a fejüket, hogy vajon az EU vagy az USA állhatott a háttérben, miközben az egészet a Kremlből vezényelték le.

Fot L' Mondó · http://fotelmondo.blog.hu/ 2014.03.03. 16:26:23

@Stabilo:
Szerinted, amikor Hitler bevonult Ausztriába '38-ban és "felügyelte" a népszavazást Ausztria csatlakozásáról a 3. Birodalomhoz, akkor az igazi demokrácia volt? Ugyanezzel ürüggyel vonult be, mint most az oroszok. Majd utána Csehszlovákiába is...
Ismerős a forgatókönyv? Csak jelzem, hogy a Baltikumban is jelentős orosz kisebbség él... És máris ott vagyunk Lengyelországnál..., aminek biztonságát SZAVATOLJA az USA... ahogyan '39-ben is SZAVATOLTÁK a britek és franciák...
Nem ismerős a szitu? Az angolok is azt hitték az Anschluss idején, hogy Hitlernek elég lesz Ausztria... majd később ugyanezt gondolták Csehszlovákiáról is... NEM JÖTT BE!
És hogy miért hozom fel ezt? Mert Hitler hasonlóan lépéskényszerben volt gazdaságilag (csak más alapokon), mint most Putyin...
És nagyon remélem, itt be is fejeződik a hasonlóság!!!!...

nahogyverjemaszádba 2014.03.03. 16:30:50

nem kell ezt túlmagyarázni, meg oda is ördögöt festeni ahol nincs.
Oroszország (nem pedig Putyin) soha nem fogja senkinek átengedni, a stratégiailag fontos területeit.

Senki nem tud spanyol viaszt szarni....

Fot L' Mondó · http://fotelmondo.blog.hu/ 2014.03.03. 16:32:42

@Fanyéllel Rendelkező Duguláselhárító Gumiharang: valami hasonló következtetésre jutottam én is, amikor feltettem a kérdést, kinek jöhetett a legjobbkor az ukrán ribillió? És máris képben voltak az oroszok... nem biztos, hogy ők szervezték, de lehet, hogy úgy alakították a dolgokat, hogy az "amik" azt higgyék, hogy ők maguk szervezik/irányítják a történteket, miközben csak az oroszok Marionett-bábui voltak... Rafkósók ezek a ruszkik, kinézem belőlük ezt a forgatókönyvet!

Fanyéllel Rendelkező Duguláselhárító Gumiharang 2014.03.03. 16:35:50

@Fot L' Mondó: Számomra is egyértelmű, hogy Putyin nem egy sonkát lopott el az asztalról kihasználva az áramszünetet, hanem ő kapcsolta le a villanyt. És lehet, hogy annyira felbátorodik, hogy lesznek még ajtón csöngető érdeklődök, megcsörrenő telefonok, és hirtelen azt veszik észre az emberek, hogy hopp a csirkecomb is hova lett, az előbb meg volt itt egy libamáj is, pedig csak egy pillanatra néztünk félre.

Húsleves 2014.03.03. 16:36:48

@Fot L' Mondó:
"Szerinted, amikor Hitler bevonult Ausztriába '38-ban és "felügyelte" a népszavazást Ausztria csatlakozásáról a 3. Birodalomhoz, akkor az igazi demokrácia volt? Ugyanezzel ürüggyel vonult be, mint most az oroszok."

Kicsit elkéstél az agymosással barátom, mert nemrégiben kiderült, hogy - idézem: "Nyugati szomszédunk sokáig szeretett az áldozat szerepében tetszelegni".
index.hu/kulfold/2013/03/12/mit_csinaltak_az_osztrak_papik_a_tavoli_frontokon/

De azért ne féltsük őket, van nekik egy jó kis "magyar" Paul Lendvay-juk, aki telefossa a világot a magyarok fasizmusával.

Fot L' Mondó · http://fotelmondo.blog.hu/ 2014.03.03. 16:38:58

"Ultimátumot adott a Krímen lévő orosz hadsereg az ukránnak. A felszólítás értelmében kedden hajnali négyig kell elhagyniuk állásaikat, ha ezt nem teszik meg, az orosz hadsereg támadni fog."

nocibambi 2014.03.03. 16:39:39

teljes tévedésben él a cikk: a technológia- és szolgáltatás-alapú piacgazdaság *együtt*működik a nyersanyagkitermelő országokkal, nélkülük (és azok kedvezőtlen világpiaci pozíciója nélkül) egyáltalán nem is tudna létezni.

egy adott ország (illetve pontosabban egy régió) nem vagy/vagy alapon választ modellt, hanem a többihez *képest* és azok által korlátozva alakítja ki a rá jellemző modellt...

demokrácia/irányított gazdaság: ezek fals ellentétpárok, és inkább következményei a gazdasági lehetőségeknek mint a változás mozgatórugói.

maxval bircaman fȍszerkesztȍhelyettes · http://bircahang.org 2014.03.03. 16:40:47

@Fanyéllel Rendelkező Duguláselhárító Gumiharang:

Ez bazmeg... Egyébként ami alátámasztja az írásodat, hogy túlságosan kivehetö a kontraszt az eszkalálódási történések idején. Ez nekem is feltünt. Túl gyorsan túl pontosan történtek a dolgok. Ráadásul Janukovics azt sem tudom, hogy miért menekült el? Ki elöl menekült el? A törvény ö maga. Ha már kinyiratott kb 60 embert, akkor kinyirathatott volna 6 ezret is. Ma pedig senki nincs az utcán, csak a beáldozható emberek hozzátartozói.

Beregszászban azt beszélték (a la köcsög.infó) hogy EU-sok pénzelték a tüntiket. Muhahahaa...

Ez így nem kerek, ezért csak azt mondhatom, hogy van abban valami, amit leítál.

Fanyéllel Rendelkező Duguláselhárító Gumiharang 2014.03.03. 16:43:46

@nahogyverjemaszádba: "Oroszország (nem pedig Putyin) soha nem fogja senkinek átengedni, a stratégiailag fontos területeit."

Nem úgy tűnik, hogy Oroszország a stratégiailag fontos területeit szerezné vissza, hanem inkább úgy, hogy késsel-villával falatozik egy szomszédjából és pusztán annyi az ürügy, hogy kezd lejárni a szavatossága ennek a finom falatnak, és csak azt nem akarta, hogy megromolva pocsékba menjen.

Ukrajnának az egyetlen esélye az lenne, ha belebegtetné a NATO, hogy az oroszok kivonulásának elmaradása esetén a tagállamok közé veszik Ukrajnát.

Fot L' Mondó · http://fotelmondo.blog.hu/ 2014.03.03. 16:47:01

@Húsleves: Barátom!
Olvasd el rendesen, amit írtam! Senki sem állította, hogy az osztrákoknál nem volt náci... dehogynem, rengeteg! Mint, ahogy magyar náci is volt bőven (még ha ezt most el is akarja tusolni egy pár agyhalott) De attól még Hitler félt attól, hogy a népszavazáson veszítenek a csatlakozáspártiak, így kissé "rásegített" a végeredményre, ahogy az oroszok is ezt fogják tenni Krímben (csakhogy a témánál maradjunk)...
Úgyhogy olvasd vissza bátran, akár többször is... lehet lassabban is... Kedved szerint! Ja, és olvasd el rendesen az "A Harmadik Birodalom felemelkedése és bukása" című 802 oldalas dokumentumkönyvet is, érdemes...

Fot L' Mondó · http://fotelmondo.blog.hu/ 2014.03.03. 16:50:51

@Fanyéllel Rendelkező Duguláselhárító Gumiharang: :D
Szerintem, Putyint összekevered a fényre sötétedő újmagyar törzsi népességgel... A mediterrán gyalogsággal... Nem kéne, bár tény, hogy '45-ben az oroszok is vittek mindent, amit találtak... :)

maxval a gondolkodó birca · http://maxval.co.nr 2014.03.03. 16:53:50

@Fot L' Mondó:

Nagyon helyes. Remélem az ukránok észhez térnek és visszakoznak, s nem eszkalálják tovább a helyzetet.

A helyzet megoldásának kulcsa:
- a puccsista hatóságok összes rendeletének visszamenőleges hatályon kívül helyezése,
- Viktor Janukovics, demokratikusan megválasztott államfő visszaállítása a hatalomba,
- a szökött rab Timosenko visszatérése a börtönbe,
- a február 21-i megállapodás érvényének visszaállítása, mely szerint választások lesznek tartva még idén az országban.

Ha a kijevi puccsisták nem értenek a jó szóból, katonai erővel lesznek leverve. De akkor esetleg hadbíróság lesz a vége.

Húsleves 2014.03.03. 16:58:23

@Fot L' Mondó:
Jól van na, jól van na! Hát meghallgatlak én! Akkor még azt is mondd már el, ha már így a jövőbe látsz, hogy szerinted hogyan fogja segíteni Oroszország az 58,3%-ot kitevő orosz etnikumot, hogy valahogy "csalással" sikerüljön összehozni amit szeretnének?
Segítek neked: örgögi tervet agyaltak ki, elcsábítják a nőket. Nézd csak meg!
alfahir.hu/kepek_a_furcsa_haborubol

Fot L' Mondó · http://fotelmondo.blog.hu/ 2014.03.03. 16:59:25

@maxval a gondolkodó birca:
Ne írj már hülyeségeket, ha megkérhetlek! Ha elkezdenek lőni, abban biztos lehetsz, hogy sok jó ember meg fog halni! És akik kirobbantottak, azok biztosan nem. MINDIG az egyszerű ember szív, ezt ne felejtsd el! Az oligarchák és politikusok ebből is jól fognak kijönni! Itt is, ott is egyszerű katonák/emberek fognak meghalni, akiknek amúgy sem hozott volna semmi jót ez a háború, ha túlélik, akkor sem...

hozzászólóka 2014.03.03. 17:00:21

Szerintem fejen találta a szöget a blog szerzője. Putin-nak pénz kell, hogy finanszírozhassa az orosz programokat, szociális ellátásokat stb. vagyis, hogy kvázi nyugalmat vásároljon - az embereknek legyen vesztenivalójuk, mert akkor nem lázonganak. Mivel Oroszország gyakorlatilag az olaj és gáz országa ezen energiahordozóknak magas áron kell elkelniük ellenkező esetben összeomlik az orosz költségvetés. Az olajárat az egyre növekvő olajtartalékok és kitermelés mellett (többek között az USA olajimportja zuhan) csak úgy tarthatja magasan, ha folyamatosan kríziseket kreál vagy tart fenn legyen az Ukrajna vagy például Szíria ahol szintén okoskodik. Egyenlőre működik a terve, az olaj 100 USD felett van...
Ráadásul, az olajkitermelés is gondokkal küzd, kellene Oroszországnak az új technológia. Ezt úgy próbálja elérni, hogy ismét beengedte a nyugati olajtársaságokat cserébe a technológiáért....

Fanyéllel Rendelkező Duguláselhárító Gumiharang 2014.03.03. 17:01:16

@Svájc kiadta a szökésben lévő elítélt expolitikust: Oroszországban az értelmiségi körök meggyőződése, hogy 1956 Hruscsv elleni orosz vezérkari összeesküvés eredménye volt. Magyarán a tábornokok és a pártvezetés egy része nemzetközi konfliktust szeretett volna a főtitkár háta mögött és egyben eltávolítani Hruscsovot. AZ oroszok nagyon tudnak szart kavarni a háttérből.

Csak megmosolyogni tudom azokat, akik minden bokorban az EU/ISA/IMF trojka valamelyik tagját látják. AZ EU abban is képtelen megeggyezni, hogy miben nem ért egyet saját magával. Az USA nagyon elégedett egy status quoval. Nem akarnak ők semmit Ukrajnában.

Ha nem önjáró volt a történések menete, akkor a szokásos Moszkvából irányított sponteanitás szerint alakultak a dolgok.

tobias2 2014.03.03. 17:01:45

@Fanyéllel Rendelkező Duguláselhárító Gumiharang: "Ukrajnának az egyetlen esélye az lenne, ha belebegtetné a NATO, hogy az oroszok kivonulásának elmaradása esetén a tagállamok közé veszik Ukrajnát." Mert akkor persze az oroszok hanyatt-homlok kiszaladnának onnét mert nem látnának a röhögéstől?

nahogyverjemaszádba 2014.03.03. 17:02:13

@Fanyéllel Rendelkező Duguláselhárító Gumiharang:

szó sincs visszaszerzésről, hisz mindig is ott "állomásoztak", inkább arról hogy ha a farkas egyenlőre csak a lábát szeretné a házba tenni melegedni, de a kismalac meg a zsákja helyett a medvét találta otthon, aki szépen bele is harapott.
A farkas most vonyít, hogy a lábam, meg minden, de esze ágában sincs tovább menni...a medve meg csak a fogát piszkálja nyugodtan...

Muzsikok közt 2014.03.03. 17:03:43

'Az orosz költségvetés a Lehman-csőd előtti években 35-40 dolláros olajra volt tervezve, 2010-ig 50-60-ra, azóta pedig 100-120 dollár alatti olajárnál is már komoly gondok látszódnak.'

2010 +4,5%
2011 +4,3%
2012 +3,4%

www.indexmundi.com/russia/gdp_real_growth_rate.html

????

nahogyverjemaszádba 2014.03.03. 17:03:49

most nézem, hogy ez elég zagyva lett, de azért remélem a lényeg átjött

maxval a gondolkodó birca · http://maxval.co.nr 2014.03.03. 17:04:50

@Fot L' Mondó:

Igen, sajnos ez így igaz.

Szerencsére az ukrán hadsereg zöme oroszbarát, így tömeges dezertálás lesz, ha a kijevi fasiszta hunta parancsot ad az orosz haderők megtámadására.

Fot L' Mondó · http://fotelmondo.blog.hu/ 2014.03.03. 17:04:52

@Húsleves: :D
Ez sem új: commons.wikimedia.org/wiki/File:Bundesarchiv_Bild_146-1988-119-04A,_Anschluss_%C3%96sterreich.jpg (csak egy példa)
Szerinted, ha katonai ellenőrzés van, akkor nem lehet a választást elcsalni/megváltoztatni/átírni? Ki kérdőjelezné meg? Az EBESZ? :D

maxval a gondolkodó birca · http://maxval.co.nr 2014.03.03. 17:05:45

@Fanyéllel Rendelkező Duguláselhárító Gumiharang:

"Ukrajnának az egyetlen esélye az lenne, ha belebegtetné a NATO, hogy az oroszok kivonulásának elmaradása esetén a tagállamok közé veszik Ukrajnát."

Szerencsénk, hogy a NATO-t nem elmebetegek vezetik, így ez SOHA nem fog bekövetkezni.

Lucky Larry Silverstein 2014.03.03. 17:11:21

@maxval a gondolkodó birca: 'így tömeges dezertálás lesz, ha a kijevi fasiszta hunta parancsot ad az orosz haderők megtámadására.'

Lefasisztázod a zsidókat? Ez már igen!

hozzászólóka 2014.03.03. 17:12:42

@Muzsikok közt: ki beszélt itt az orosz GDP alakulásról? A büdzsé a költségvetést jelenti amely bizony deficites romló kilátásokkal:

Russia Faces Widening 2014 Budget Deficit, Siluanov Says
By Scott Rose May 22, 2013
Russia’s federal budget deficit will probably widen next year more than previously planned as a weaker economy risks erasing 650 billion rubles ($20.8 billion) in revenue, Finance Minister Anton Siluanov said.

The shortfall will stem from reduced oil and gas revenue as well as a drop in other earnings, Siluanov told reporters today at the lower house of parliament in Moscow. Spending plans already set in the three-year budget for 2014 and 2015 won’t be reduced, meaning the deficit will probably increase, he said.

The economy of the world’s largest energy exporter, which counts on income from oil and gas sales for about half of the budget’s revenue, is expanding at the weakest pace since a 2009 contraction.

Fanyéllel Rendelkező Duguláselhárító Gumiharang 2014.03.03. 17:14:02

@nahogyverjemaszádba: Nem jött át. Van a medve, a farkas, meg a malacka. A nyuszit meg a rókát kihagytad, de így is zavaros. Ki a medve, ki a farkas, és ki a malacka, és mi a ház?

Fot L' Mondó · http://fotelmondo.blog.hu/ 2014.03.03. 17:14:06

@maxval a gondolkodó birca:
Mondjuk, azt nem hinném, hogy csak áruló dezertőrök alkotják az ukrán hadsereget... a keleten állomásozók között lehetnek szép számmal, de a szín ukrán területekről érkezők között biztosan kisebb a hazaárulók aránya...

Lucky Larry Silverstein 2014.03.03. 17:16:28

@hozzászólóka: Minden büdzsé deficites az egész világon.

Fanyéllel Rendelkező Duguláselhárító Gumiharang 2014.03.03. 17:16:51

@maxval a gondolkodó birca: Tudom, hogy nem fog megtörténni, ezért is meszeltek Ukrajnának. Nem is a Krim a lényeg, hanem Kelet-Ukrajna. AZ oroszok egyszerűen területet lopnak.

Húsleves 2014.03.03. 17:18:26

@Fot L' Mondó:
Nem, szerintem a hozzád hasonló holokausztfóbiás betegek előre csalást kiáltanak, mert tudják, hogy nem fog tetszeni az eredmény (nekik). Túl sokszor jöttök a "Hitler is így kezdte" alapú érveléssel, kivéve ha a béke mintaállamairól, Izraelről vagy Amerikáról van szó. A békenobeldíjas kéményseprő kényekedve szerint küldözgeti bombázni a drónokat mindenfelé, Izrael abszolut guiness rekorder a nemzetközi jog megsértésében, de olyankor nincs sipákolás.
De visszatérve az eredeti kérdéshez, mivel látom, hosszú volt neked egyszerre amit írtam, kiemelem neked a lényeget:
"hogyan fogja segíteni Oroszország az 58,3%-ot kitevő orosz etnikumot"
Ebből is kiemelem a lényeget, hogy biztosan ne veszítsd el a fonalat:
"58,3%-ot kitevő orosz etnikum"

Fanyéllel Rendelkező Duguláselhárító Gumiharang 2014.03.03. 17:19:55

@Lucky Larry Silverstein: "Minden büdzsé deficites az egész világon."

Viszont van amelyik finanszírozható, van amelyik nem. És erről beszéltek. Továbbá nem csak az számít, hogy deficites, hanem az is, hogy mennyire.

Fanyéllel Rendelkező Duguláselhárító Gumiharang 2014.03.03. 17:22:05

@nahogyverjemaszádba: Ha egy történetben szerepel a malacka, a farkas, meg a medve, az még nem biztos, hogy egy tanulságos mese. Tényleg nem jött át, mit szerettél volna mondani.

hozzászólóka 2014.03.03. 17:22:14

@Lucky Larry Silverstein: kivéve Norvégia, Németország, Svájc, Singapúr, Szaúr Arábia, Qatar, Kuwait, Egyesült Arab Emírátusok, Botswana stb. stb.

Lucky Larry Silverstein 2014.03.03. 17:23:17

@Húsleves: Putyin eldugaszolta a hazugság folyamatábrát

atlatszo.blog.hu/2014/03/03/maszkos_fegyveresek_szalltak_meg_a_krim-felszigeti_oknyomozo_ujsagirok_irodait#comment-form

"A Global Investigative Journalism Network tagjaként működő szervezet fő támogatói között olyan nyugati szervezetek vannak, mint az International Renaissance Fund, az Open Society Foundations, a U.S. Agency for International Development és a dán SCOOP."

főleg 'Open Society Foundations'

Lucky Larry Silverstein 2014.03.03. 17:24:11

@Fanyéllel Rendelkező Duguláselhárító Gumiharang: 'Továbbá nem csak az számít, hogy deficites, hanem az is, hogy mennyire.'

- szerencsére te most megmondod hogy mennyire

különvélemény 2014.03.03. 17:25:25

Látom, ma mindenki külpolitikai és gazdasági szakértővé nőtte ki magát.

nahogyverjemaszádba 2014.03.03. 17:27:43

@Fanyéllel Rendelkező Duguláselhárító Gumiharang:
csak azt, hogy a "demokratikus" országok szerették volna ha a ukrajna is velük tart, de ez az oroszoknak nem tetszett (persze, hogy nem), a demokratikus farkasok most vonyítanak a határ mellől az orosz medve meg leszarja...

olvasd el a mesét megérted miről beszéltem(bár a medvét már én raktam bele)

maxval a gondolkodó birca · http://maxval.co.nr 2014.03.03. 17:27:49

@Lucky Larry Silverstein:

Az ukrajnai zsidók zöme az orosz oldalon áll.

Az új puccsista kormány hívei már meg is támadtak egy zsinagógát.

Húsleves 2014.03.03. 17:28:40

@Fanyéllel Rendelkező Duguláselhárító Gumiharang:
"Csak megmosolyogni tudom azokat, akik minden bokorban az EU/ISA/IMF trojka valamelyik tagját látják."
Én speciel nem a bokorban láttam őket, hanem a tévében a tüntetők között. Valószínűleg Henry Kissiger is látta, mert jó előre figyelmeztette a békenobeldíjas drónkirály demokratát, hogy a medve nem játék.
bekialtas.blog.hu/2014/02/06/ukrajna_kissinger_az_amerikai_magatartast_biralja

Fanyéllel Rendelkező Duguláselhárító Gumiharang 2014.03.03. 17:29:04

@Húsleves: "Nem, szerintem a hozzád hasonló holokausztfóbiás betegek előre csalást kiáltanak, mert tudják, hogy nem fog tetszeni az eredmény (nekik). Túl sokszor jöttök a "Hitler is így kezdte" alapú érveléssel, kivéve ha a béke mintaállamairól, Izraelről vagy Amerikáról van szó. A békenobeldíjas kéményseprő kényekedve szerint küldözgeti bombázni a drónokat mindenfelé, Izrael abszolut guiness rekorder a nemzetközi jog megsértésében, de olyankor nincs sipákolás."

Most jól értem, hogy azért, mert a zsidók területeket foglaltak a palesztinoktól évtizedekkel ezelőtt, igazuk lenne az oroszoknak, hogy leszeletelik Ukrajnából a nekik tetsző területeket?

Ezt megindokolnád valamivel?

Fot L' Mondó · http://fotelmondo.blog.hu/ 2014.03.03. 17:30:26

Barátom, @Húsleves!
Mielőtt folytatnám ANYÁDdal foglalkozva az általad megkezdett személyeskedést (amit erőteljesen megérdemelnél), csak jelzem, hogy komolyan osztom azt a nézetet, hogy a pénzügyi köröknek a világon (erőteljes közel-keleti behatással) igen komoly érdekeltségük van a mindenkori háborúk kirobbantásában... Ennek fényben, kérlek, értékeld át a feltételezett álláspontomat/nézőpontomat a kérdésről, amiről HALVÁNY FOGALMAD SEM LEHET, csak vagdalkozol agyatlanul...
A kérdésedre válaszolva, rafkósok a ruszkik, meg fogják oldani, de lehet, hogy nem is kell megoldani...
Kérdezve, 1947-ben, miként oldották meg a szovjetek (oroszok, csak, hogy értsd), hogy nálunk a komcsik nyertek... fölényesen? 0%-os orosz etnikum mellett?

Húsleves 2014.03.03. 17:36:39

@Fanyéllel Rendelkező Duguláselhárító Gumiharang:
Nem, az általad mondottaknak semmi köze egymáshoz, nincs összefüggés. Amit én mondtam, az kizárólag azt jelenti, hogy Oroszországgal szemben nagy az elfogultság.

Lucky Larry Silverstein 2014.03.03. 17:36:44

@maxval a gondolkodó birca: 'Az ukrajnai zsidók zöme az orosz oldalon áll.'

Ez lehetetlen hiszen az Einsatzgruppék megsemmisjtették a nagyszüleiket.

'Az új puccsista kormány hívei már meg is támadtak egy zsinagógát.'

Úgy látszik a zsidó Jascenyuk nem áll a helyzet magaslatán, vagy csak a zsidó sajtó hazudozik, amíg nem jönnek értük: atlatszo.blog.hu/2014/03/03/maszkos_fegyveresek_szalltak_meg_a_krim-felszigeti_oknyomozo_ujsagirok_irodait#comment-form

Fanyéllel Rendelkező Duguláselhárító Gumiharang 2014.03.03. 17:37:36

@nahogyverjemaszádba: Az oroszok nagyon ráfognak baszni, ha szétszakítják Ukrajnát. Most csak a zsákmányt látják, de vért fognak szarni, ha nem egy pármillió kecskebaszó muzulmánt haragítanak magukra, hanem egy olyan 40 milliós etnikumot, akik látszólag semmiben nem különböznek tőlük. Őket nehezebb lesz kiszúrni egy ellenőrzésnél, hogy terrorista. Száz évig vért fognak szarni az oroszok, Ez nagyobb ellentét lesz, mint az izraeli-arab rokonsági kötelék.

mrbateman 2014.03.03. 17:38:45

a blogbejegyzés origója: "
Az orosz költségvetés a Lehman-csőd előtti években 35-40 dolláros olajra volt tervezve, 2010-ig 50-60-ra, azóta pedig 100-120 dollár alatti olajárnál is már komoly gondok látszódnak."

...erre fűzi fel a szerző a mondandóját és innen eredezteti a következtetéseit. Oké, legyen így!

:-DDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDD

Ezt az adatot honnan sikerült megszerezni?

Legközelebb szórd tele a mondandódat a "mint ahogy az köztudott" szófordulattal, az nagyot dob a hitelességen.

Ja, "Márpedig az olaj 2008 júliusa óta csökkenő trendben van."...ezt majd egyszer rajzold már be egy hetes chart-ra nekem ha megkérhetlek! Köszi!

Húsleves 2014.03.03. 17:41:50

@Fot L' Mondó:
A pénzügyi körök mocskos stiklijei tekintetében teljesen egyetértünk, de itt sajnos véget ér az egyetértés. Anyukámnak semmi köze nincs ehhez a háborúhoz, rengeteg tanú tudja ezt igazolni.
Szóval az eredeti kérdéshez visszatérve, szerinted mennyi "rafkó" kell ahhoz, hogy összejöjjön ez a szavazás ott ahol 58,3% az orosz etnikum aránya? Taníts Mester! Szeretnék én is olyan rafkós lenni :-)

Lucky Larry Silverstein 2014.03.03. 17:42:58

@mrbateman: Ja, full baromságokat beszél.

Egyetlen európai állam nincs amelyik olyan GDP növekedést produkált 2010 óta mint az oroszok.

18ban is sírás lesz a vége 2014.03.03. 17:51:29

A kommenteket olvasva tényleg egyre jobb az az érzésem, hogy mindenki meghülyült. Az egyetlen dolog amit tehetünk, hogy az Amerikai álláspontot továbbítjuk oroszország felé (Angolul, fordítás nélkül, ezzel elősegítve az Angol nyel elterjedését, és a magyar minél előbbi eltűnését) majd ha ezután 72 órával később is találhatóak orosz katonák ukrajnába, akkor meg kell indítani csapatainkat. Zászlajukra a szabadság, a demokrácia és béke eszményét tűzve kiűzik a nácista, fasiszta, kommunista, rasszista, antiszemita, autokrata, diktatúrista, apartheidista orosz csőcseléket ukrajnából mely demokratikus átmenetét Amerika fogja felügyelni.

Itta az ideje, hogy felébredjetek idióták, ez az egyetlen járható út.

no more serb pls

Húsleves 2014.03.03. 17:52:41

@Lucky Larry Silverstein:
A palagáz sajnos tényleg komoly fenyegetést jelent az orosz energiaexportra. De azt rögtön hozzáteszem, hogy ettől függetlenül amit a blogger összehordot... azt inkább hagyjuk. Kissinger előre szólt Obamának, hogy addig jár a köcsög a kútra amíg el nem törik.

Fot L' Mondó · http://fotelmondo.blog.hu/ 2014.03.03. 17:54:34

@Húsleves: Megint személyeskedsz, nem bírlak!
Mennyi rafkó kell? Mondjuk, úgy 50ezer katonányi ott a helyszínen, és még mintegy 775ezer katonányi a SZOMSZÉD országban! SZOMSZÉD!!!! Csak, hogy értsd: bevonulnak egy szuverén országba, hogy kiirassanak egy népszavazást a SZUVERÉN országból történő elcsatolásról. És ott mindegy, hogy mennyi orosz él, az egy SZUVERÉN ország... És valahogy nem látom be, miért nem érted? Nem tűnik bonyolultnak, csak olvass vissza, feljebb... Ott már leírtam, rémlik? És mi a garancia, hogy a Baltikumban nem akarnak majd "népszavazást"? Hm?

Húsleves 2014.03.03. 17:54:42

@Fot L' Mondó:
Na jó, legyen akkor az én anyámat. A véleményemet fenntartom, de abban igazad van, hogy személyeskedést nem ér, úgyhogy bocs.

Húsleves 2014.03.03. 17:56:58

@Fot L' Mondó:
Úgyhogy személyeskedés nélkül leírom neked: 58% orosz etnikum mellett semmi jelentősége nincs az orosz haderőnek. Annak lenne (nem kicsi), ha nem lennének ott.

Fanyéllel Rendelkező Duguláselhárító Gumiharang 2014.03.03. 17:58:35

@Húsleves: "Amit én mondtam, az kizárólag azt jelenti, hogy Oroszországgal szemben nagy az elfogultság."

Én a részedről érzek elfogultságot az oroszok mellett, másoktól ellenséges elfogultságot nem.

Mi a tény?

Az oroszok megszállták egy szomszédjuk területének egy részét. Mi a faszt kellene ehhez hozzáfűzni? Gratulációt? Nem, takarodjanak onnan.

Te ide kevered a zsidókat. Tudod hogy kerülhetnek bele a képbe? Ők az egyetlenek, akik nem hápognak. Miért? Mert egy fajták. A szomszédok rovására foglalnak el területeket.

Te most komolyan azért vagy ruszkibarát, mert Orbán most éppen bele van szerelmesedve Putyinba? Mert az Echo tévé ezt mondta?

Beked nem birizgálja a csőröd, hogy itt egy nagy szomszéd megtámadta a kisebbet?

Mellesleg azt hiszed, hogy ez minket nem érint?

A forint zuhanni fog, a devizahiteleseknek ez milyen jó lesz ugye, a másik, meg, hogy azon a kurva csövön kapjuk a gázt, ami Oroszországból Ukrajnán át vezet.

Na most, ha ezek elkezdik egymást lőni, akkor szerinted a gázvezeték zavartalanul fog működni?

mrZ (törölt) 2014.03.03. 17:59:04

@poszter:
Az orosz államadósság 10%, a valutatartalék 500mrd dollár, a kereskedelmi plusz 200mrd dollár évente. Értem én hogy nem érted, azért írogatsz hülyeséget.

zobod 2014.03.03. 18:03:00

A félezer milliárd usd devizatartalékukkal, a világ egyik legerősebb haderejével, a tőlük energetikailag erős függésben lévő Európával a zsebükben szerintem cseppet sem érdekli őket, ha egy magyar blogger kilátástalannak látja helyzetük.

különvélemény 2014.03.03. 18:04:58

@Fot L' Mondó:

NagyJából LövésEd Sincs a DolGoKRÓL.
Próbáltam én is random nagybetűvel írni, bocs.

Nos a népszavazás már ki volt írva, amikor bemasíroztak az oroszok.
Akkor lett előrehozva, hogy kisebb legyen a feszültség.

különvélemény 2014.03.03. 18:05:55

@Fanyéllel Rendelkező Duguláselhárító Gumiharang:

Orbán az oka mindennek, ez a lényeg, nem kell tovább ragozni.

Fot L' Mondó · http://fotelmondo.blog.hu/ 2014.03.03. 18:08:57

@Húsleves: Fátylat rá!
Az alaptézis más! Máshonnan nézed. Ha nem vonulnak be az oroszok, NEM LENNE népszavazás. Nem írnák ki! Így, hogy ott vannak, ki fogják írni, amit az orosz többség szépen be is húz majd. Hangsúlyozom, ha nincsenek orosz katonák, nincs népszavazás sem!
:D Te mit szólnál, ha az indiai hadsereg bevonulna Borsodba, mondván, ott igen nagy %-ban él indiai származék és ők (a hadsereg) gondoskodnak az övéikről és sietve kiírnak egy népszavazást Borsod Indiához csatolásáról?... és ha elég szajrét (színesfém?) osztanak szét az indiai katonák/békefenntartók, hidd el a fényre sötétedő újmagyar etnikum, hirtelen felismerné indiai gyökereit és népszavazáson elcsatolnák Borsodot Indiához... A népességért nem lenne kár, de a területet baromira sajnálnám!!!! Szép vidék az! :D
Egyébként, a 1947-es kérdésemre nem válaszoltál...

Fanyéllel Rendelkező Duguláselhárító Gumiharang 2014.03.03. 18:10:42

@mrZ: Ja, csak a költségvetés majd fele a gáz és kőolajexportból származik. Ha esik az űr 10%-al, akkor a költségvetésük több mint 5% hiányt szenved el, mert költség is van. Ha költségmentes lenne a termelés, akkor lenne 5%.

De lehet, hogy tévedek, mert csak mondjuk 40% a költségvetés bevételének a gáz és az olaj.

Így érthető, hogy mit jelent a világpiaci ár az orosz államnak?

Fanyéllel Rendelkező Duguláselhárító Gumiharang 2014.03.03. 18:11:58

@különvélemény: "Orbán az oka mindennek, ez a lényeg, nem kell tovább ragozni."

Re most normálisnak érzed magad?

Fanyéllel Rendelkező Duguláselhárító Gumiharang 2014.03.03. 18:14:29

@Fot L' Mondó: Nekem is az indiai példa jutott eszembe. Kár, hogy lelőtted a poént.

Fot L' Mondó · http://fotelmondo.blog.hu/ 2014.03.03. 18:15:16

@különvélemény: a lényegen mit sem változtat! Bevonulni katonailag egy szuverén (tudod mit, SZUVERÉN :P) országba, szerintem, vérlázító! Újfent megkérdezem, mi a garancia, hogy ugyanezen ürüggyel nem vonulnak be a Baltikumba? Olvass feljebb, vissza. Mindig pöcsömfasznyi dolgokkal kezdődtek, először Szarajevó, majd később a Rajna-menti területek visszacsatolása... Senki sem hitte azokban az időkben, hogy az lesz a vége, ami...

mrbateman 2014.03.03. 18:16:02

Na akkor elmondom, hogy mi van:-)

...az van, hogy a ruszki már csak ilyen faragatlan tuskó, hogy amit magáénak gondol (ezzel sok nép így van a szomszéd telkének egy részével kapcsolatban még úgy is, hogy nincs ilyen hosszú közös múlt) azt elveszi akkor, amikor elérkezettnek látja az időt. Jelenleg nem igazán van stabil ukrán állam, így most kellett lépnie.

A Krím pedig azért fontos, mert ha nem oroszbarát az ukrán szomszéd és belátható időn belül elzavar Sevastopolból, akkor a Fekete tengeri flottát felviheti a Baltikumba, és már ugrott is a Földközi-tengeri/Közel-Keleti befolyás.

Ez így volt...ismerek egy pesti luxuskurvát, akihez befolyásos oroszok járnak és ő mondta!:-D

NaNehogyMár 2014.03.03. 18:16:43

Sok érdekes, akár értelmes véleményt is olvasok itt.
Ám egyet nem értek, miért közelíti meg bárki is a kérdést érzelmi oldalról, azt kérdezvén, hogy mi volna a helyes.
Itt érzelemnek helye nincs, a racionalitást esetleg amit meg lehet kérdőjelezni. A cselekvő - adott esetben Oroszország - racionalitása szerinte indokolt. Az ezzel vállalt konfliktus felvállalásához rendelkezik elég erővel - mind katonai, mind gazdasági. A mi véleményünket nem igen kéri ki, mert nem is érdekli, mintahogy az USA-é sem , ahogy jelenleg látszik.
Döntése akkor válik irracionálissá, ha nem mérte fel jól az erőviszonyokat, és ezért elporolják a fenekét. Erre vajmi kevés esélyt látok - persze tévedhetek.
Az erősebb kutya párosodik.....ugye. Ez mindig így volt, és így is lesz. Harcolni, fellépni ellene lehet, de akkor ne csodálkozzon a fellépő, ha elkenik a száját.
Nem örülök, hogy a "szomszédban" banzáj alakul, sajnálok minden kioltott emberéletet, ám cseppet sem vagyok meglepődve, mert az oroszokat sem az érzelem, hanem a racionalitás vezérli. Majd kiderül, hogy tévedtek-e.

zobod 2014.03.03. 18:17:35

@Fanyéllel Rendelkező Duguláselhárító Gumiharang: inkább azon reménykedjél, hogy ennek a krízisnek a hatására nehogy elszálljon az olaj ára. Oroszország és Szaud-Arábia a világ legnagyobb olajexportőrei, Oroszország a világ olajexportjának kb. 12%-ával. A hetvenes évek elején, az olajkrízis idején tudod mennyivel fogta vissza az OPEC a kibocsátást? 5%-al. Pénzhegyen ülnek, de ami ennél sokkal fontosabb, Európa pedig kb. két hónap alatt letérdel, ha elzárják a gázt.

Húsleves 2014.03.03. 18:21:20

@Fanyéllel Rendelkező Duguláselhárító Gumiharang:

"Az oroszok megszállták egy szomszédjuk területének egy részét. Mi a faszt kellene ehhez hozzáfűzni?"
Azt kell hozzáfúzni, amit Kissinger jó előre megmondott. Oroszország nem fogja hagyni Obama kisded játékait, aminek nyilvánvalóan nem a szegény ukrán nép megsegítése a célja, hanem az amerikai fegyverek közelebb tolása.

"Te ide kevered a zsidókat. Tudod hogy kerülhetnek bele a képbe? Ők az egyetlenek, akik nem hápognak."
A zsidók nem hápognak. Radnóti felesége sohasem siránkozott, Kertész Imre utolsó riportja pedig arról szólt, hogy ő is elhányta magát a holokausztipartól. A holokausztipart leleplező könyvet egy amerikai zsidó írta, aki pedig a családja révén igencsak sokat tud a zsidók szenvedéseiról. A cionisták hápognak, azok pedig nem "a zsidók", hanem csak egy részhalmaz, de olyanok is vannak, akik szerint nem is kell zsidónak lenned ahhoz, hogy cionista légy.

"Te most komolyan azért vagy ruszkibarát, mert Orbán most éppen bele van szerelmesedve Putyinba? Mert az Echo tévé ezt mondta?"
Nem. Elsősorban az internetről tájékozódom, Orbánt meg leszarom.

"Beked nem birizgálja a csőröd, hogy itt egy nagy szomszéd megtámadta a kisebbet?"
A "forradalmárok" első dolga volt eltörölni a nyelvtörvényt. Már ez is önmagáért beszél.

"Mellesleg azt hiszed, hogy ez minket nem érint?"
De igen. Amikor az ukránoknak kinyílik a szemük, és rájönnek, hogy az ő farkukkal verte a csalánt a dicsáséges nyugat, aztán meg magukra hagyta őket, akkor nagy szükségünk lesz a NATO-ra.

"A forint zuhanni fog, a devizahiteleseknek ez milyen jó lesz ugye, a másik, meg, hogy azon a kurva csövön kapjuk a gázt, ami Oroszországból Ukrajnán át vezet."
Nekünk például ezért lenne kurva rossz, ha Ukrajna amerikai befolyás alá kerülne.

"Na most, ha ezek elkezdik egymást lőni, akkor szerinted a gázvezeték zavartalanul fog működni?"
Nem kell lőni. Ugyanazt kell mondani, mint a majdani "forradalmár"-ok esetében, hogy a krímiek maguk döntöttek a sorsukról. Csak nem gondolod, hogy ezek a derék majdani demokraták képesek lennének megtámadni a maga sorsáról döntő régiót? Hát micsoda kettős mérce lenne az, nem? Ja persze lehet ezt cinizmusnak nevezni, de hát az mi volt amit a dicsőséges nyugat kezdettől művelt ott? Akik pedig ugye ott se voltak, lehet hogy Kissinger is megbolondult.

Jó kérdéseket tettél fel, köszönöm szépen a lehetőséget.

Fot L' Mondó · http://fotelmondo.blog.hu/ 2014.03.03. 18:22:48

@zobod: Jól látod! Ezért lepődnék meg, ha néhány szélben elfingott hőbörgésen kívül más is lenne EU oldalról... és a saját most kapott pénzecskéjén kívül ezért is nem hőbörög a Kedves Vezírünk sem...
Bár azért árnyaltabb a kép, kissé, mert igaz, hogy ha az EU-nak nincs gáza, akkor gáz van, de ha az oroszok nem tudnak eladni, akkor nincs pénz és ők meg belefulladnak a saját gázukba...

Húsleves 2014.03.03. 18:27:25

@Fot L' Mondó:

"Hangsúlyozom, ha nincsenek orosz katonák, nincs népszavazás sem!"
Mert nem hagynák a "demokraták".

"Egyébként, a 1947-es kérdésemre nem válaszoltál..."
Írtad a kulcsszót, 0%. Itt meg 58%. Tehát a példa irreleváns.

Fanyéllel Rendelkező Duguláselhárító Gumiharang 2014.03.03. 18:28:05

@mrbateman: Ezt a kurva nélkül is megmondjuk, csak nem tetszik és felháborít.

Fot L' Mondó · http://fotelmondo.blog.hu/ 2014.03.03. 18:35:47

@Húsleves: Már bocs, de pont nem irreleváns! Szomorú, hogy nem látod a párhuzamot. Komoly hasonlóság az orosz katonák aktív jelenléte. "Csak" annyit számít az orosz katonák jelenléte egy választáson, hogy 0%-os etnikum mellett is meg lehet nyeretni a választást... Persze, kissé sántít a hasonlat, hiszen '47-ben nem etnikumok szavaztak, hanem politikai berendezkedésről szólt a döntés, de a lényeg (a "szervezés") hasonló elven működött...
Igen szomorú, hogy az elmúlt 60 évben semmit sem változott az orosz hozzáállás!!!...

Fanyéllel Rendelkező Duguláselhárító Gumiharang 2014.03.03. 18:36:36

@Húsleves: Ezt nem a nyugat művelte, hanem az oroszok. Putyin ezt már előre kisakkozta. Évek óta várhatott az alkalomra, amikor konfliktust gerjeszthet, és Ukrajna megfelelően rossz gazdasági helyzetben van ahhoz, hogy elcsatoljon tőle területeket. Ez a forgatókönyv már legalább egy éve pontról pontra ki volt dolgozva a Kremlben.

Ha most azért örülsz, hogy jól rábasztak az amerikaiak, akkor nagyon tévedsz. Nekik a status quo volt az érdekük, nem pozíciószerzés Ukrajnában.

mrZ (törölt) 2014.03.03. 18:39:39

@Fanyéllel Rendelkező Duguláselhárító Gumiharang:
A költségvetési hiány 20 év alatt sem éri el a nyugati szintet. Nem dollárért termelnek hanem rubelban, így nehéz kitermelési költséget megállapítani. Hova számolod az adókat pl? Mekkora a hazai gyártású acél tényleges nemzetgazdasági ára?
Az értékesítésben a távol-keleti irány növekszik, az árak jelentősen magasabbak mint az atlanti régióban. Az olajból csökkenő mennyiséget, párlatból egyre többet árulnak, a haszon így brutálisan megugrik, plusz megint csak a hazai gazdaság erősödik.
Az oligarchák nem tudják elfelejteni mivel tartoznak az anyaországnak, a kimenekített vagyon az orosz vezetés engedélyével vásárolja fel a világot, szükség esetén otthon lesz.
De azért szívesen elhiszem hogy szarban vannak. Egész pontosan a mi szarunkban, egyre kevésbé vagyunk fizetőképes partnerek.

zobod 2014.03.03. 18:41:36

@Fanyéllel Rendelkező Duguláselhárító Gumiharang:

Olvasd el ezt a könyvet, pdf-ben is leszedhető sok helyről. Arról (is) szól mit is akarnak az amerikaiak Ukrajnában, és miért pont ott. Több, mint másfél évtizede íródott, hol volt még akkor Putyin...

en.wikipedia.org/wiki/The_Grand_Chessboard

különvélemény 2014.03.03. 18:42:45

@Fot L' Mondó:
Az a garancia, hogy nem ezt kommunikálják, valamint beásták magukat a határokra, valamint Krím stratégiai szerepe, valamint Putyin szavai, valamint Krím demográfiai összetétele, valamint krími háború, valamint....

Ezzel szemben áll a nyugati sajtó, aki szerint az oroszok lerohanták Ukrajnát.

Szelid sunmalac 2014.03.03. 18:43:28

@különvélemény: Nemzetkozi kapcsolatok szakon szereztem a masodik diplomama es tiz eve nemzetkozi teruleten dolgozom a legkulonfelebb nemzetekkel napi szinten. Eleg lesz, vagy amugy is te tudod jobban?

Szelid sunmalac 2014.03.03. 18:44:03

@különvélemény: Ja, a masodik kozgazdasz diplomam. Hogy pontositsak...

Húsleves 2014.03.03. 18:44:27

@Fanyéllel Rendelkező Duguláselhárító Gumiharang:
Úgy kisakkozta, hogy azokat a nyugati szarkavarókat is biztosan ő küldte oda, akik annyira ott se voltak, hogy Kissinger szólt nekik, hogy addig álljanak le, amíg nem késő :-)

Fot L' Mondó · http://fotelmondo.blog.hu/ 2014.03.03. 18:46:57

@különvélemény: Na igen, mert Putyin szava szentírás... az is csak egy politikus.... khm-khm :D
Jó vicc volt! Tényleg! :D

Húsleves 2014.03.03. 18:47:03

@Fot L' Mondó:
0% mellett kell a puska a hátadba hogy oda szavazz ahova kell, 58% mellett meg nem. Ezért irreleváns.

Fanyéllel Rendelkező Duguláselhárító Gumiharang 2014.03.03. 18:56:53

@mrZ: "A költségvetési hiány 20 év alatt sem éri el a nyugati szintet. Nem dollárért termelnek hanem rubelban, így nehéz kitermelési költséget megállapítani."

???

Az olajkitermelésnek vannak költségei. Munkabér, eszközamortizáció, stb. Az, hogy rubelben, tökmindegy. A költségvetésük bevételének 40-50%-a az olaj és gázbevétel. Így a világpiaci ár befolyásolja a bevételeiket. Mi a bonyolult ebben?

Fanyéllel Rendelkező Duguláselhárító Gumiharang 2014.03.03. 18:59:25

@különvélemény: "Ezzel szemben áll a nyugati sajtó, aki szerint az oroszok lerohanták Ukrajnát."

Miért, nem ez történt?

Fanyéllel Rendelkező Duguláselhárító Gumiharang 2014.03.03. 19:03:48

@Húsleves: Az, hogy odamantek valakik szimpátiát kifejezni, a kik is? Na mindegy, tegyük fel oda mentek, még semmi stratégiai megfontolást nem jelent. Most mondjuk kiment volna a Szanyi Kapitány, vagy a Torgyán, ésetleg a Smitt Pali, hogy oldalfüggetlen legyen a példa, még nem jelenti azt, hogy ez az egész nem orosz forgatókönyv szerint történt.

Fot L' Mondó · http://fotelmondo.blog.hu/ 2014.03.03. 19:04:02

@Húsleves: hát akkor tényleg nem érted! :( Hagyjuk!
--------------------------------------------------
:( a remekbebaszott indiai példámon sem értetted meg! Hagyjuk!
--------------------------------------------------
Szomorú, hogy természetes veszed (és nem csak Te) az erőszakot! :(
Hagyjuk!

Fanyéllel Rendelkező Duguláselhárító Gumiharang 2014.03.03. 19:09:33

@Húsleves: "0% mellett kell a puska a hátadba hogy oda szavazz ahova kell, 58% mellett meg nem. Ezért irreleváns."

Ilyen alapon fél Szibériában lehetne népszavaztatni, mert ilyen eszkimó-féle népek lakják. Mondjuk vannak 10 ezren, és a fél orosz olajkincs ott van. Egy önálló államban havi egymillió dollár lehetne a családipótlék, akkor tuti megszavaznák. Na most akkor igazuk lenne vagy nem?

AZ, hogy a Krímben oroszok laknak, attól az még Ukrajna. Ilyen alapon lehetne Indiáé Borsod.

különvélemény 2014.03.03. 19:11:20

@Fot L' Mondó:
Ja igen, mert Orbán szava szentírás, Obama szava szentírás, Isten szava szentírás....

Balfax vagy öcsém, ez a realitás.

Fanyéllel Rendelkező Duguláselhárító Gumiharang 2014.03.03. 19:11:42

@különvélemény: "Nem ez történt... Mi ebben a bonyolult?"

Hát akkor mi történt? Mi történt, ha nem az, hogy orosz BTR-ek lepték el a Krímet?

mrZ (törölt) 2014.03.03. 19:12:21

@Fanyéllel Rendelkező Duguláselhárító Gumiharang:
Na fussunk neki mégegyszer. Ha felhasználnak egy orosz gyártású acélcsövet aminek az ára 36 rubel, az nem jelenti hogy 1 dollárba került. Mert közben a saját gazdaság pörgött, adóbevételek, információs tudás, technológia előrelépés, gazdasági szervezettség, infrastruktúra, iskola, kutyafüle, minden egyéb is fejlődött.
Amikor valaki azt mondja hogy 60 dollár a kitermelési költség akkor egy menedzser vállalatot képzelj el, lízingel, megrendel, finanszíroz, plusz és a saját emberei költsége, és a haszon. De akinek ez nemzetgazdasági szinten jelentkezik annál ez más, TE PEDIG OROSZORSZÁGRÓL UGATSZ.

Húsleves 2014.03.03. 19:13:37

@Fanyéllel Rendelkező Duguláselhárító Gumiharang:
Akkor már megint ismételnem kell magam: annak, hogy szerinted nem "stratégiai megfontolásból" mentek oda, erősen ellentmond az, hogy Kissinger előre szólt nekik hogy ne játsszanak a gyufával, mert be fognak hugyozni.
Kissinger az egyik legtekintélyesebb amerikai külpolitikai szakértő. A másik Brzezinski, akinek a könyvére zobod utalt fentebb. Remélem ebből most már a nobeldíjas kéményseprő is megtanulta, hogy ezek olyan öreg rókák, akiknek a szavára figyelni kell. Ha már olyan ostoba, hogy nem ő maga keresi őket.

Fot L' Mondó · http://fotelmondo.blog.hu/ 2014.03.03. 19:17:25

@különvélemény: Eddig még megmaradtunk a kulturált oldalon, mindenkivel...
veled nem sikerült:
ANYÁD, az, ami az utcán strihhelve szedett össze valami betegségként, b@rom!
--------------------------------------------------

Húsleves 2014.03.03. 19:18:06

@Fanyéllel Rendelkező Duguláselhárító Gumiharang:
"Ilyen alapon fél Szibériában lehetne népszavaztatni, mert ilyen eszkimó-féle népek lakják. Mondjuk vannak 10 ezren, és a fél orosz olajkincs ott van."
Telefonáld meg nekik :-)

különvélemény 2014.03.03. 19:47:55

@Fot L' Mondó:
Már bocs, de az történt, hogy te saját magad addig húztad, ameddig bele ne fulladtál a saját magad alkotta mocsokba.
süti beállítások módosítása